t 035 737 05 37

e info@storystudio.nl

In de televisiewereld wordt er al heel lang meegewerkt, maar dankzij de opkomst van contentmarketing is het ontwikkelen van (online-)formats nu ook voor elke organisatie een must.

Formats

Wil je organisatie met regelmaat communiceren met de doelgroep? Speelt daarbij de behoefte om goed te laten zien wie jullie zijn en wat jullie kunnen? Of moet je simpelweg mensen goed en regelmatig informeren rond issues? Dan moet je werken vanuit een format. Een format is een standaard manier van werken waardoor je content herkenbaar en uniek terugkeert bij de kijker. 

Geschikt voor elke situatie

Eigenlijk zijn formats toepasbaar in alle mogelijk situaties waar gecommuniceerd moet worden: bij het laten zien van expertise, bij het beantwoorden van vragen van klanten, bij het uitdragen van je waarden, maar ook heel praktisch, als je sales wil genereren. 

Denk aan:

  • terugkerende interviewsessies over de visie van een organisatie op de markt
  • kooklessen voor studenten voor een supermarktketen
  •  een online cursus met uitleg over het technisch onderhoud van je apparaten

 

Formats voor overheden

Ook voor overheden werken formats goed: de gemeente Amsterdam communiceerde na enkele ongelukken bij het maken van de Noord-Zuidlijn via het concept waarzijnwijnu.nl, waar men precies kon zien waar men bij het aanleggen van de tunnel was. Behalve een letterlijke kaart was de site doorspekt met filmpjes met interviews, infographics en foto’s. Zo wisten bewoners en bedrijfsleven waar men aan toe was.  Op die manier ontwikkelen wij ook content voor diverse waterschappen die de omgeving willen laten weten waar men mee bezig is met werkzaamheden.

Formats: gevolgen voor je contentstrategie

Omdat formats regelmatig terugkeren en herkenbaar zijn zou elk serieuze instelling het ontwikkelen van formats prioriteit moeten geven. Het dwingt je om informatie te prioriteren en organiseren, en om keuzes te maken in welke groep op welke manier bedient gaat worden. Een groot voordeel daarvan is dat je per leverancier kan kijken waar zijn krachten liggen, zodat je die optimaal voor het format inzet. Zo stelt een ‘razende reporter’ format weer andere kwalitatieve eisen dan de ontwikkeling van een visiefilm.

 

 

Storystudio_Chris Hanselaar

Op zoek naar meer informatie of wil je een format ontwikkelen? 

Neem contact met ons op als je nog vragen hebt. Of het nu een korte of lange vraag is, we nemen graag de tijd om je meer te vertellen over de mogelijkheden die wij hebben om samen tot een ideaal format te komen.