t 035 737 05 37

e info@storystudio.nl

Framing & reframing

Wie een frame gebruikt, probeert via woorden en de beelden en gevoelens die ze oproepen, de manier waarop anderen naar de werkelijkheid kijken te beïnvloeden. Het frame wordt een bril waardoor bepaalde informatie wel en andere juist niet gezien wordt.[1]

Framing

Framing of denkraam is een overtuigingstechniek in communicatie waarbij woorden en beelden zo gekozen worden, dat daarbij impliciet een aantal aspecten van het beschrevene wordt uitgelicht. Deze uitgelichte aspecten helpen om een bepaalde lezing van het beschrevene of een mening daarover te propageren. Onder meer in de politiek, de journalistiek en de reclame wordt van framing bewust (en onbewust) gebruikgemaakt. Deze Engelse term is begin 21e eeuw in het Nederlands terechtgekomen.

Behavioral anlyse

Bias analyse

gebruik binnen 

Reframing

Bij Story Studio werken we met diverse onderzoeksmethoden, die gemeen hebben dat we kijken naar je gebruiker of klant in zijn/haar context. Want pas als we weten voor welke uitdagingen zij staan, kunnen we werken aan oplossingen die voor hen relevant zijn. Dáár liggen je kansen. Om relevant te blijven. En om te innoveren.