t 035 737 05 37

e info@storystudio.nl

Contentstrategie voor het Hoogheemraadschap van Rijnland

Het Hoogheemraadschap van Rijnland heeft de afgelopen jaren hard gewerkt aan het helder krijgen van de nieuwe organisatie, haar missie, visie, en het message house. Maar hoe vertaalt zich dit in een contentstrategie? 

Online workshops

Story Studio organiseerde voor alle communicatiemedewerkers twee online workshops waarin per issue de omgeving en haar media in kaart werden gebracht. Op die manier ontstonden heldere persona waar op men de juiste social mediakanalen en boodschap kon afstemmen. Een gestructureerde manier van werken dus!

Infographic voor heldere communicatie

Met een heldere infographic werd deze vervolgens kernachtig weergegeven, zodat iedereen snel kon zien waar en voor wie hun werk uit bestond.

IMG_1588 2
IMG_1564 2

Contentstrategie bij Story Studio

Voor Story Studio dient content een tweeledig doel: je wil aan de ene kant de bezoeker van je online media helpen hun doel te bereiken, en aan de andere kant je organisatie. Alles wat niet aan deze doelstellingen bijdraagt leidt tot verwarring en kan overboord.

Op die manier zorgt goede content voor tevreden medewerkers, klanten en burgers. En aan de andere kant voor bijvoorbeeld voldoende leads en sales voor je organisatie.

Goede content is daarbij uniek, consistent met de merkidentiteit van je organisatie én duidelijk te begrijpen. Daarnaast wil je dat meetbaar is wat werkt en niet.

Waar we bij kunnen helpen

  • Het bepalen en formuleren van doelstellingen
  • Identificeren van de doelgroep
  • Maken van (buyer) persona
  • Het maken van een contentkalender
  • Het ontwikkelen van formats
  • Contentproductie
  • Promotie van de content
Schermafbeelding 2022-04-04 om 16.40.46
Schermafbeelding 2022-04-04 om 16.47.48
Schermafbeelding 2022-04-04 om 16.44.53