Employer Branding voor een innovatief familiebedrijf

Consolidated Nederland had als groeiend dakdekker voor de groot-zakelijke markt behoefte aan een employer brand die past bij het no-nonsense karakter van het bedrijf. Daarom benaderde men Story Studio om haar werkgeversmerk te ontwikkelen.

Het eindresultaat mag er wezen: een herkenbare visuele identiteit die goed campagnematig wordt ingezet. Met als gevolg: nieuwe medewerkers! Hieronder onze beknopte case-study.

Story Studio is een ontwerpbureau in Hilversum en behoort tot de top van de Nederlandse Ontwerpbureaus.
Story Studio is een ontwerpbureau in Hilversum en behoort tot de top van de Nederlandse Ontwerpbureaus.
Story Studio - werkenbij-site - Consolidated 2024

Waarom employer branding essentieel is voor dakdekkers

De dakdekkersbranche heeft te maken met een gillend tekort aan vakmensen. Een sterk werkgeversmerk helpt bij het vinden en behouden van talent. Door een duidelijke positionering en aantrekkelijke communicatie onderscheiden bedrijven zich op de arbeidsmarkt. Bij Story Studio werken we vanuit de authentieke identiteit van het bedrijf. Je wil tenslotte mensen die passen én blijven.

Story Studio is een ontwerpbureau in Hilversum en behoort tot de top van de Nederlandse Ontwerpbureaus.
Story Studio is een ontwerpbureau in Hilversum en behoort tot de top van de Nederlandse Ontwerpbureaus.
Story Studio is een ontwerpbureau in Hilversum en behoort tot de top van de Nederlandse Ontwerpbureaus.

Het versterken van werkgeversmerk Consolidated. 

Wil je merk in een online verbonden wereld stevig zijn, is het belangrijk te werken met de authentieke identiteit van het bedrijf. Deze wordt de rode draad in de vormgeving van het werkgeversmerk van Consolidated. Zowel in beeld als taal. Onze aanpak:

1. Diepgaand onderzoek naar de doelgroep

We begonnen met een analyse van de huidige medewerkers en potentiële kandidaten. Wat motiveert hen? Wat verwachten ze van een werkgever? Op basis van deze inzichten ontwikkelden we een strategie die aansloot bij hun belevingswereld.

2. Sterk visueel en tekstueel werkgeversmerk

We creëerden een krachtige merkidentiteit die past bij de no-nonsense mentaliteit van dakdekkers. Denk aan authentieke fotografie, robuust grafisch ontwerp en duidelijke, aansprekende teksten die de trots van het vak uitstralen.

3. Gerichte online- en offline communicatie

We ontwikkelden een nieuwe ‘werken bij’-pagina met SEO-geoptimaliseerde content, zodat vakmensen Consolidated Nederland makkelijk kunnen vinden. Daarnaast zetten we sociale media en offline wervingscampagnes in om het werkgeversmerk verder te versterken.

Het resultaat: een sterker werkgeversmerk in de dakbedekkingsbranche

Onze strategie zorgde voor: ✅ Meer sollicitaties van gekwalificeerde vakmensen ✅ Sterkere binding met bestaande medewerkers ✅ Hogere zichtbaarheid van Consolidated Nederland als aantrekkelijke werkgever.

Storystudio_Chris Hanselaar

Ook een sterk werkgeversmerk voor jouw bedrijf? 

Wil jij ook vakmensen aantrekken met een krachtig werkgeversmerk? Neem dan contact met ons op en ontdek hoe we jouw bedrijf kunnen helpen groeien!