Een huisstijl voor Silent Disco

Een huisstijl hoort het verschil te maken. Zo ook voor Silent Disco. Silent Disco heeft het aspirine-probleem: haar merknaam is een soortnaam geworden, en hun oorspronkelijke logo werd door iedereen gekopieerd.  Daarnaast zijn in de loop der tijd de diensten van Silent Disco uitgebreid,  van het leveren van koptelefoons aan grote events tot complete eventverlichting.

Tijd dus om te laten zien dat je niet de enige echte Silent Disco bent, maar ook een krachtige kennisorganisatie waar je voor veel vragen omtrent je event terecht kan.

Story Studio ontwierp een eigentijdse identiteit met beatgevoel, dat bestond uit logo en website. En paste deze toe op koptelefoons, crew-kleding maar ook de busjes waarmee men langskomt.

Logo-ontwerp: het geluid blijft in de cirkel

Het gevaar met logo-ontwerp is dat je gaat afbeelden wat je kent: de kapper krijgt een schaar, de bakker een brood, etc. Maar welk verhaal wil je over de kapper vertellen? Ook voor de huisstijl van Silent Disco probeerden we verder te kijken dan het voor de hand liggende. 

De essentie van Silent Disco is dat het geluid dat de dansende mens hoort niet verder komt dan zijn koptelefoon, en daar als het ware gevangen blijft. Dit idee hebben we uitgewerkt door geluid te laten zien dat begrensd wordt in de cirkel van het logo, maar duidelijk wel aanwezig is, en de grenzen opzoekt. 

Daarmee hadden we de essentie te pakken. En dat vind men bij Silent Disco ook!

Storystudio_Lotte Hanselaar-Woerde

Op zoek naar meer informatie of wil je een huisstijl laten maken? 

Neem contact met ons op als je nog vragen hebt. Of het nu een korte of lange vraag is, we nemen graag de tijd om je meer te vertellen over wat er mogelijk is als je een huisstijl wilt laten maken en onze visie op jouw identiteit.