Minidocumentaires voor aanjager Katapult

Minidocumentaires vragen een aanzienlijke investering van tijd en middelen. Desondanks besluit Katapult er vier te laten maken om letterlijk laten zien wat het why van hun missie is: het onderwijs hervormen tot zogenaamde Publiek Private Samenwerkingen (PPS) die beter voorbereid zijn op de toekomst.

Conceptontwikkeling

Aan Story Studio vraagt men met een concept te komen dat laat zien hoe groot de kloof is. Tussen wat studenten leren op het onderwijs nu en wat de wereld van morgen van hen vraagt. En wat de PSS als belofte in zich draagt. Het uiteindelijke resultaat is Expeditie Katapult. Hierin volgen we 6 studenten die op 9 locaties kijken hoe ver de ontwikkelingen al zijn. Op die manier reisden we het hele land door, van diervriendelijke kippenfarm Kipster in Limburg tot de hypermoderne Smart Factory van Technologies Added in Emmen.

Grafisch-Ontwerpbureau-Story-Studio-te-Hilversum-Minidocumentaires-Harm-Edens
Story-Studio-grafisch-ontwerpbureau-te-Hilversum-Marjolein-ten-Hoonte
Horticentre-Naaldwijk-Story-Studio-Grafisch-Ontwerpbureau-te-Hilversum

Expertise en jeugdig enthousiasme vertelt het verhaal

Elke aflevering wordt ingeleid en becommentarieerd door Katapult-ambassadeur Harm Edens. Echte autoriteiten op hun gebied geven vervolgens een toelichting geven op trends en ontwikkelingen. Van purpose-goeroe Kees Klomp tot Marjolein ten Hoonte van Randstad of Philips-topman Hans de Jong. Zo wordt wat je per locatie meemaakt in een breder perspectief geplaatst. De ervaringen van de jongeren tot slot leert de kijker veel over de kloof tussen ons onderwijs nu en wat de toekomst van hen vraagt.

Minidocumentaires met maatwerk

Voor de productie wordt intensief samengewerkt met de opdrachtgever, waarbij Story Studio zorgde voor het concept, beeldconcept en de uitvoerende productie en regie. Componist Thijs de Melker nam de muziek voor zijn rekening. En Camera-talent Paul Damen het beeld.

Crossmediale inzet

De vele opnames van experts en studenten, maar ook de veelheid aan locaties en thema’s maakt het geschoten materiaal buitengewoon geschikt voor een betaalbare crossmediale inzet. Denk aan diverse platforms als LinkedIn, Facebook en Instagram. Story Studio ontwikkelde hiertoe een lowbudget concept dat snelle en doeltreffende contentproductie mogelijk maakt.

Storystudio_Chris Hanselaar

Op zoek naar meer informatie over minidocumentaires? 

Neem contact met ons op als je nog vragen hebt. Of het nu een korte of lange vraag is, we nemen graag de tijd om je meer te vertellen over onze visie op minidocumentaires binnen jouw contentstrategie.