t 035 737 05 37

e info@storystudio.nl

Testimonials voor een technisch dienstverlener

Testimonials werken krachtig als er écht wat speelt. Dat merk je bijvoorbeeld als medewerkers in je organisatie hun balans verliezen. Iedereen verliest namelijk wel eens zijn balans. Zeker tijdens de recente pandemie. En als je daar als organisatie niet al te krampachtig mee omgaat dan kan je je medewerkers goed helpen. Bij technisch dienstverlener Unica doen ze dat met de hulp van adviesbureau Inhealth uit Utrecht, waar men veel verstand heeft van duurzame inzetbaarheid.

Voor hen maakte Story Studio zeven testimonialfilms, over het verliezen, en samen weer hervinden van je balans. Op die manier worden medewerkers uitgenodigd op tijd aan de bel te trekken als er wat speelt. Én kunnen ze zien dat de dingen daarna ook echt beter worden.

Sociale bewijskracht als wapen

Testimonials werken goed omdat ze sociale bewijskracht leveren. Mensen zijn namelijk geneigd te geloven dat als andere mensen een bepaalde ervaring goed vinden, deze ook voor hen goed zal zijn. Belangrijk is dan wel dat testimonials een eerlijke beoordeling van een situatie, product of service geven. In dit geval kan de UNICA-medewerker hiermee een realistisch beeld krijgen hoe de organisatie hen wil helpen als zich iets voordoet. Als het goed is een hele geruststelling om je aan te melden als het een keer niet zo lekker gaat.

Grafisch Ontwerpbureau in Hilversum Story Studio Project UNICA006
Grafisch Ontwerpbureau in Hilversum Story Studio Project UNICA005
Grafisch Ontwerpbureau in Hilversum Story Studio Project UNICA001

Ultiem voorbeeld van storymining

De testimonials voor deze technische dienstverlener laten zien wat de kracht is van storymining. Storymining is het proces van het vinden en vertellen van verhalen die op zeer effectieve wijze het narratief of boodschap van je organisatie ondersteunen.

Storymining bij Story Studio

Voor ons is het storyminen echt het vinden van de krenten in de pap: het vinden van die mensen die de juiste ervaring of expertise hebben om het verhaal van je organisatie echt goed te vertellen. Maar het kan ook neerkomen op het doen van historisch bureauonderzoek, waarbij we kijken welke ‘feiten’ uit het verleden perfect laten zien waar je organisatie voor staat.