Branding

Branding: de discipline en het proces dat je gebruikt om je herkenbaarheid bij nieuwe en bestaande relaties te vergroten, waardoor ze een betere band met je kunnen krijgen. Hierdoor verkoop je meer en krijg je meer voor elkaar.

Branding bij Story Studio: met één oogopslag herkend worden

Heeft je organisatie behoefte aan een (nieuwe) branding, of zou de bestaande huisstijl wel weer eens tegen het licht gehouden morgen worden, bijvoorbeeld voor een opfrisbeurt? Of is je organisatie op dermate veel soorten media te vinden dat jullie merksysteem te versnipperd is geworden en duidelijker kan?

Wij ontwerpen niet alleen huisstijlen met het juiste merkgevoel. We zorgen ook dat dit gevoel in de diverse touchingspoints van je merk wordt opgeroepen door een coherent maar flexibel design systeem.

Op die manier kan je bij ons terecht voor o.a. 

Ontwerpen, testen en aanpassen

Een merk heeft eigenlijk veel overeenkomsten met een kind. Het zet de eerste stappen, maakt de eerste fouten, leert communiceren en op een gegeven moment is het volwassen. En dan komt het moment dat de wereld veranderd is, en het merk zich wéér moet aanpassen. Dat betekent dat je huisstijl voldoende aanknopingspunten moet hebben om flexibel te zijn. Om die reden begint de geboorte van een merk bij ons  altijd bij je doelgroep, en de gebruiker,

Voor het ontwikkelen van je merk maken we gebruik van Design Thinking-technieken, waardoor we inzicht krijgen in wat je doelgroep drijft, dit kunnen uitdrukken in termen van behoeften. En we zorgen dat we zo snel mogelijk met een aantal te testen ontwerpen komen. Op die manier kunnen we al vroeg zien of mensen misverstanden hebben over wat je met je merk wil vertellen.