t 035 737 05 37

e info@storystudio.nl

Innovatie

Voor ons is innovatie: ‘het voortaan beter doen voor de beoogde gebruikers, of ze nou je klant, leverancier of burgers zijn, of iets heel nieuws voor ze bedenken’. Met innovatie die we ophalen uit je organisatie, je omgeving, en je gebruikers. Zodat deze aansluit bij wie ze zijn en wat ze nodig hebben.

Innovatie voor het oprapen!

Blijft innovatie in jouw organisatie liggen? Bijvoorbeeld door een te grote focus op het eigen proces en het management ervan?  Missen jullie daardoor kansen in een sterk veranderende omgeving? Hier kan Story Studio helpen dingen anders te doen, samen nieuwe oplossingen te bedenken. Met beproefde design thinking-technieken.

Door de juiste mensen in en buiten de organisatie mee te laten denken hoe de eindgebruiker beter geholpen kan worden ontwerp je met elkaar verrassend effectieve oplossingen die vaak snel kunnen worden geïmplementeerd. Of het nou om een nieuw product, werkwijze of boodschap gaat: samen ontwerp je wat werkt.

Bij Story Studio werken we o.a. binnen onderstaande disciplines

Laagdrempelig innoveren

Innovatie ingewikkeld? Hangt er van af! Vaak denken mensen dat het het zorgen voor vernieuwing in je organisatie of van je product  zo complex is dat je er beter niet aan kan beginnen. Daar zijn wij het niet mee eens. Uiteraard kent elke omgeving en product zijn of haar complexiteit, maar het onderzoeken van de behoeftes van je gebruikers en het inrichten van een goed ontwerpproces is dankzij Design Thinking technieken overzichtelijk. 

Met deze technieken is het mogelijk om in korte tijd onderzoek te doen naar gebruikers, tot nieuwe definities van hun problemen te komen, snelle prototypes te ontwerpen om deze te testen, en waar nodig deze aan te passen. Het mooie van Design Thinking is dat je deze universeel, voor alle mogelijke problemen kan inzetten. In alle mogelijke omgevingen. 

Design Sprint

Een methode die we vaak gebruiken is de Design Sprint. Een bij Google ontwikkelde methode om in een periode van ongeveer vijf dagen tot een nieuw en getest prototype te komen. Aan het einde van deze sprint weet je of de oplossingen die je hebt ontworpen levensvatbaar zijn. En waar ze aanpassingen behoeven. Op deze manier kan je de time-to-market van een innovatie behoorlijk terugbrengen, én de hoeveelheid werk verkleinen.